کشکول

هر مطلبی با هر موضوعی دوست داشتم ثبت میکنم

کشکول

هر مطلبی با هر موضوعی دوست داشتم ثبت میکنم

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
  • ۰
  • ۰

جوانه گندمجوانه‌ها از نظر تغذیه‌ای،‌ ارزش غذایی بالایی دارند و وجود خواص درمانی و ریزمغذی‌ها در آن از اهمیت والایی برخوردار است.

وی افزود: ارزش غذایی 4 قاشق غذاخوری جوانه گندم با یک کف دست نان برابری می‌کند و ویتامین B موجود در آن سوخت و ساز بدن را به همراه دارد. علاوه بر آن ویتامین B موجود در جوانه‌ها، 12 برابر دانه‌های آن است و 3 برابر بیشتر نسبت به دانه‌ها ویتامین E دارند.
این متخصص تغذیه با اشاره به خواص دیگر جوانه گندم اظهار داشت: سلنیوم و منیزیم نیز در جوانه گندم دیده می‌شود. علاوه بر آن سبب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد و از بروز بیماری‌های مختلف پیشگیری می‌کند. در صورتی که غذاهایی مانند سمنو با جوانه گندم تهیه گردد. خواص این جوانه نیز به طور کامل در آن وجود دارد.
صفوی ادامه داد: جوانه ماش کوفتگی و خستگی بدن فرد را از بین می‌برد و به افزایش شیر مادر کمک می‌کند. همچنین این ماده غذایی، ادرارآور خوبی محسوب می‌گردد. همچنین جوانه گندم به سم‌زدایی و از بین بردن صفرا کمک می‌کند.
وی عنوان کرد: جوانه ماش اسیدفولیک و پتاسیم بالایی را در خود جای داده است و به کنترل فشار خون بالا کمک می‌کند. همچنین مصرف این ماده غذایی برای بیماران مبتلا به بیماری قلبی – عروقی توصیه می‌شود اما مبتلایان به نقرس از مصرف جوانه ماش پرهیز نمایند.
این متخصص تغذیه با اشاره به خواص جوانه عدس اظهار داشت: جوانه عدس به کارکرد کلیه‌ها کمک می‌کند و خاصیت سیرکنندگی در آن به چشم می‌خورد. علاوه بر آن عدس قرمز نسبت به سایر جوانه‌ها آهن بیشتری دارد.
صفوی خاطرنشان کرد: پروتئین و فسفر بالایی در جوانه نخود وجود دارد و مصرف انواع جوانه‌ها به خصوص برای پوست، مو و ناخن مفید محسوب می‌گردد.

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.